Tuesday, April 12, 2011

Doaku pagi ini....

Ya Allah....
Dzat Yang Hidup dan Yang Berdiri Sendiri, dengan rahmat-Mu aku mohon pertolongan...

Ya Allah...
tiada yang mudah selain segala sesuatu yang telah Engkau jadikan mudah dan apabila Engkau menghendaki sesuatu, tentu dapat menjadikan sesuatu yang sukar menjadi mudah.

Ya Allah...
aku mohon perlindungan-Mu daripada hati yang tidak khusyu', doa yang tidak didengar, jiwa yang tidak pernah merasa puas dan ilmu yang tidak bermanfaat.

Ya Allah...
sesungguhnya aku lemah, maka kuatkanlah aku, sesungguhnya aku hina, maka muliakanlah aku, dan sesungguhnya aku faqir, maka kayakanlah aku. Ya Allah Dzat Yang paling Pemurah.

Ya Allah...
jadikanlah aku orang yang bersyukur, penyabar, dan kecil dalam pandanganku sendiri, akan tetapi dalam pandangan orang-orang lain lebih besar sekali.

Ya Allah...
kayakanlah aku dengan ilmu, perhiasilah aku dengan sifat penyantun, muliakanlah aku dengan bertaqwa, dan baguskanlah aku dengan keselamatan.

Ya Allah...
baguskanlah agamaku, yang menjadi penjagaan perkaraku, baguskanlah duniaku yang menjadi penghidupanku, baguskanlah akhiratku yang menjadi tempat kembaliku, jadikanlah hidupku untuk menambah kebaikan dan jadikanlah mati untukku jadi senang dari semua kejelekan.

Ya Allah Tuhan kami...
berikanlah kami kebaikan di dunia dan akhirat, dan jauhkanlah kami dari api neraka.

AMIN YA ROBBAL 'ALAMIN. :)

No comments:

Post a Comment